Повернення та обмін

Підстави для повернення та обміну товарів

У законодавстві України зазначено дві причини, через які покупець може здійснити повернення або обмін купленого ним товару:

  1. Якщо товар відповідає заявленому виробником якості.
  2. Якщо товар повністю відповідає всім вимогам, але чомусь не влаштовує покупця.

Купівля неякісного товару

У Законі України «Про захист прав споживача» у ст.8 говориться, що якщо покупець виявив суттєві недоліки в товарі, які могли виникнути тільки через виробника, то він має повне право вимагати його заміну або повернення своїх грошей.

Явними недоліками, якщо спиратися на п.12 ст.1 Закону України «Про захист прав споживача», можуть вважатися недоліки, через які товар неможливо використовувати за призначенням. Якщо такий недолік з'явився з вини виробника і після ремонту з'являється знову з незалежних від покупця причин і при цьому наділяється хоча б однією з цих характерних ознак:

  • усунення недоліку взагалі неможливе;
  • на його усунення потрібно більше двох тижнів;
  • він якимось чином змінює товар, що не входить у частину договору купівлю.

Якщо буде потрібна перевірка якості товару, то може бути проведена експертиза у спеціальному Сервісному Центрі, в процесі якої перевірятиметься дотримання умов, зазначених у гарантійному талоні експлуатації товару споживачем. Спираючись на п.4 ст. 17 Закону України «Про захист прав споживача» експертизу можна організувати протягом трьох днів з моменту отримання письмової згоди споживача на проведення такої перевірки. Якщо експертиза покаже, що недоліки, які з'явилися після передачі товару споживачеві, стали результатом порушення умов використання товару споживачем, збереження чи перевезенні, то споживач зобов'язаний буде оплатити цю експертизу з власної кишені.

Якщо ці вимоги не зможуть задовольнити вчасно, то покупець може попросити замінити бракований товар на такий самий товар тільки іншого виробника, обраний ним, відповідно до перегляду ціни та повернення грошей, якщо в цьому виникне потреба. Товар може відрізнятися маркою та моделлю.

Якщо проводиться заміна товару з недоліками на товар такого ж виробника та моделі, що змінився в ціні, то перерахунок вартості не роблять. Якщо заміна товару виробляється товар відповідний якості іншого виробника чи моделі, то перерахунок вартості бракованого товару у разі підвищення його вартості відбувається з його ціни під час обміну, а разі зниження ціни – з його вартості у день купівлі.

Прохання покупців щодо повернення грошей повинні задовольнятися того дня, коли вони були пред'явлені, а у разі відсутності можливості повернути гроші – у період семи днів. Якщо під час розрахунку з'ясовується, що ціна товару зросла, то розрахунок виробляється на даний момент пред'явлених вимог, а випадках зниження – на даний момент покупки.

Придбання товару належної якості, але товар не підійшов покупцю з якоїсь причини

Посилаючись на Закон України «Про захист прав споживача» та ст.9, покупець може протягом двох тижнів поміняти товар на такий точно:

  • якщо товар не влаштував покупця за кольором, розміром чи формами.
  • не можна застосовувати за призначенням, але за умов, що товар не використовувався покупцем і має товарний вигляд, споживчі якості, заводське пакування, пломби та документи.

Якщо в момент обміну такого ж товару немає, то покупець може:

  • купити будь-який інший товар,
  • отримати назад свої гроші, витрачені на покупку товару,
  • змінити товар на такий же при першому ж його надходженні у продаж.

Під час процедури повернення грошей розрахунки з покупцем проводяться виходячи з ціни на товар у день покупки. Ви можете вимагати у продавця свої гроші назад, витрачені на купівлю товару, і він повинен їх повернути в той день, коли були пред'явлені ці вимоги або у разі відсутності можливості повернути всю суму – протягом семи днів та не на день пізніше.

Вимоги споживача розглядатимуться лише після пред'явлення товарного чека, який підтверджує купівлю, збереження повної комплектації товару, наявності упаковки від виробника, на якій має бути штрих-код та заповнений гарантійний талон. У випадках, коли відбувається повернення товару неналежної якості, споживач зобов'язаний надати акт (з круглою печаткою), який має отримати у спеціальному Сервісному Центрі. В акті мають бути зазначені «суттєві недоліки» придбаного товару.

Ви можете домогтися заміни товару або повернення грошей, тільки якщо дотримуватиметеся всіх умов.

Але є причини, через які Вам можуть не поміняти товар або не повернути гроші. Наприклад:

  • з дня купівлі товару, який не має недоліків, минуло понад 14 днів
  • товар, який не має суттєвих недоліків, але вже не має вигляду нового товару і є якісь дефекти, що виникли з вини покупця
  • під час перевірки якості товару було виявлено факти, що свідчать про спробу розтину, ремонту чи інших порушень гарантійного обслуговування
  • відсутність документа, що підтверджує купівлю товару, гарантійного талону чи повної комплектації товару.

Також варто звернути увагу на те, що згідно з п.3 ст.4 Закону України "Про захист прав споживача" споживач зобов'язаний:

  • перед тим як використовувати товар потрібно вивчити правила експлуатації товару, які йдуть разом з ним
  • у випадках, коли не зрозумілі умови використання купленого товару, споживачеві слід звернутися за консультацією до продавця, виробника або іншої особи, зазначеної в документах, що виконує дані функції
  • використовувати товар за призначенням та не порушувати умов експлуатації, зазначених у документах виробника чи продавця
  • щоб уникнути негативних наслідків використання товару, споживач зобов'язаний дотримуватись заходів безпеки, зазначених у документах виробника або у разі відсутності їх, дотримуватись загальноприйнятих заходів безпеки під час експлуатації товарів цієї категорії.

Повернення та заміна товарів відправлених інтернет-магазином Безпека-Комплекс до різних міст України (крім Запоріжжя) провадиться шляхом зворотного пересилання покупцем товарів поштовими службами Інтайм або Новою Поштою. Зворотне надсилання грошей здійснюється перерахуванням на карту клієнта. Перед відправкою товару покупець повинен зв'язатися із оператором інтернет-магазину, обговорити умови відправлення.

Оплата пересилання товару:

У разі, коли причиною повернення або заміни стала неналежна якість товару, то оплату за зворотне пересилання перебирає інтернет-магазин.

Якщо ж куплений товар був належної якості, але з якоїсь причини не підійшов покупцю, то зворотне відправлення оплачує покупець.